Betöltés...
 

Kinek ajánlott?

A módszer minden korosztály számára lehetővé teszi, hogy mozgása minőségét javítsa, tudatosságát megnövelje a mozgásában és mindennapjaiban.
  • Hétköznapi tevékenységünkben könnyedebben fogunk miatta mozgni. Az ülés, a járás, a hajlás, fordulás minősége változik.
  • Előadóművészek, táncosok, színészek, zenészek munkaképességüket óvják meg vele. Szerepeikben fejlődnek.
  • Ülőfoglalkozású, stresszes életet élő emberek számára kiváló megoldás. ( mozgás és stresszkezelés egyben)
  • Többlet súllyal élő embereknek nagy könnyebbség, mert elkerülhetőbb a mozgás miatti túlterhelés. Biztosított az ízületi védelem.
  • Kisgyermekek mozgásfejlődését tudjuk vele megtámogatni. Ha az édesanya jár, megtanulja önmaga felé adni a figyelmet, ezzel gyermeke számára jobban tudja ezt tovább adni.
  • Sportolók, élsportolók teljesítménye növekszik. Hibás, kevésbé hasznos mozgásmintáik átírhatók, kiegészíthetők. Sérüléseikből jobban regenerálódnak.
  • Rehabilitáció. Általános regeneráló hatása van.
  • Valódi önismereti gazdagodásra kiváló.
  • Pszichológussal dolgozók terápiáját kiegészíti , erősen támogatja.

Miben más mint a Yoga vagy a Pilates?

  • A módszer sajátja, hogy fókusza a mozgás szervezésén és érzékelésén van, és az eredményességre nem épít közvetlenül. Ha valaki jár Feldenkraisra jobban megy majd neki minden egyéb mozgás.

Segíthet-e, ha fáj a hátam, fáj a derekam, nyakam, és még másom?

Igen.

  • A jól szervezettség, az okosabb, célszerűbb megoldású mozdulatok harmonikus testhasználatot eredményeznek. Ezek a megoldások egyre aktívabban lesznek jelen a mozgáskészletünkben. Így azokon a területeken, ahol túlzásba visszük az erőkifejtést kisebb erőbedobással mozgunk majd, és ott ahol nem használjuk magunkat célszerűen, elkezdjük felébreszteni erőforrásainkat. Ennek mentén nagyon sok fájdalom elmúlik, átalakul, jobban kezelhetővé válik. Megtanuljuk magunkat "jól kezelni." Tudunk idővel magunkon segíteni.

Mi változhat tőle a hétköznapokban?

  • A tudatosság megnövekszik bennünk a testi tudatosság növekedése mentén.
  • Okosabban használjuk a testünk, és megértjük jobban és jobban, hogy a test jelzéseit érdemes figyelemmel kísérni, és gondoskodni róla.
  • Egyre inkább tisztában leszünk szükségleteinkkel, és azokat bátrabban követjük.
  • Megnövekszik bennünk a képesség arra, hogy éljünk a lehetőségeinkkel, miközben tiszteletben tartunk másokat.
  • Kreatívabbak leszünk, energikusabbak leszünk, a hangulatunk is javul.
Mindez nem azért lesz, mert valaki megmondja nekünk, hogy mit csináljunk, hanem azért mert egyre inkább magunkra találunk.

Mire van szüksége az órán résztvevőknek?


  • Kényelmes öltözetre, amiben könnyű mozogni. Inkább legyen melegebben öltözve, ha melege van, könnyebb levenni egy réteget, mint fázni! A fázás eleve elkerülendő, mert olyankor a test nem igazán tud erőlködés nélkül mozogni. :-)
  • A saját polifoimját is hozhatja, de az órák helyszínén elegendő áll rendelkezésre is.